Keszthely Város Polgármestere pályázatot hirdet a taxiállomáshelyek együttes igénybevételére vonatkozó közterület-használati szerződés megkötésére.
Keszthely város közigazgatási területén található taxi állomáshelyek:
- a Széchenyi utca Fő tér felőli szakasza – 5 db hely
- a Rákóczi tér déli oldalán található területe – 4 db hely
- a Fő téri gyógyszertár előtti területe – 2 db hely
- a Mártírok útján, az autóbusz állomás északi oldala – 4 db hely
A nyertes pályázó a Mártírok útján lévő 4 db taxi helyből, 2 db taxi helyet (a gyalogos átkelőhely felől) a MÁV részére biztosít vonatpótló autóbusz számára, mely várakozóhelyeket a vonatpótló busz (1 db) csak a fel és leszállás idejére foglalhatja el.
A közterület-használati hatósági szerződés megkötésére irányuló pályázatot annak kell benyújtania, aki a közterületeket használni kívánja.
Pályázni jogosult minden természetes és jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság és egyéb szervezet, intézmény, aki vagy akinek a tagjai a tevékenység végzésére engedéllyel rendelkeznek.
A közterülethasználat három évre szóló határozott időtartamra jön létre. A jogviszony további feltételeire Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete Keszthely Város területén lévő taxiállomások igénybevételének rendjéről szóló 20/2021. (X. 29.) önkormányzati rendeletében foglaltak az irányadóak.
A pályázati ajánlat tartalma, a pályázat bírálati szempontjai, valamint a szükséges csatolandó dokumentumok az alábbiak:
- a pályázó nevét, elérhetőségét (telefonszám, e-mail) lakóhelyének, székhelyének címét, adóazonosító számát,
- a folytatni kívánt tevékenységhez szükséges hatósági engedélyek másolatát,
- a helyi adóhatóság igazolását arról, hogy lejárt helyi adótartozása nem áll fenn,
- vezetői jogosultság igazolását, külön a tevékenység végzésére vonatkozóan,
- személytaxi- szolgáltatás tevékenységére képesítéssel rendelkezik (engedélykivonat)
- személytaxi-vezető vizsga lap, fényképes azonosító lap
A pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy: a Rendelet szerinti közterület-használati díj megfizetését vállalja (2025. évre együttesen 501.000 Ft/év, ÁFA fizetési kötelezettséget nem keletkeztet). A közterület-használati díj összege a szerződéskötés évét követően évente, az előző évi infláció mértékével emelkedik.
A pályázat elbírálása során előnyben részesül az a pályázó, aki vállalja, hogy a keszthelyi állandó lakosok részére a viteldíjból 5 % kedvezményt biztosít, továbbá Keszthely város közigazgatási területén lát el/látott el személytaxis, személyszállító szolgáltatói tevékenységet, melyről referenciaigazolást kell benyújtania.
A szerződés megkötése megtagadható, amennyiben a pályázónak Keszthely Város Önkormányzattal szemben bármilyen jogcímen lejárt tartozása áll fenn.
A szerződés nem pótolja vagy helyettesíti a jogszabályban előírt egyéb hatósági vagy szakhatósági engedélyek beszerzését, mely a pályázó feladata.
A pályázatok beérkezési határideje: 2024. december 12. (csütörtök 12.00 óra. A pályázatot Keszthely Város Polgármestere részére kell benyújtani (8360 Keszthely, Fő tér 1.). A pályázat elbírálásának határideje 2024. december 16. (hétfő), melyet követően a pályázók írásban kapnak értesítést. A kiíró fenntartja azon jogát, hogy a pályázatot indokolás nélkül eredménytelennek nyilváníthatja.
További felvilágosítás a Keszthelyi Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztályán (83/505-524) kérhető.
Keszthely, 2024. november 27.
Dr. Tóth Gergely polgármester