2005.11.10.

2006. november 24. (péntek)

Nyílt nap a Georgikon kertészeti tanszékén
Negyvenmilliós fejlesztés

Szent Márton napja alkalmából első ízben rendezte meg a Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Karának Kertészeti Tanszéke a nyílt napot, amelyen a megvalósított fejlesztések is bemutatásra kerültek.

Nyílt nap a Georgikon kertészeti tanszékén
Negyvenmilliós fejlesztés

Szent Márton napja alkalmából első ízben rendezte meg a Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Karának Kertészeti Tanszéke a nyílt napot, amelyen a megvalósított fejlesztések is bemutatásra kerültek.

A Kertészeti Tanszék hagyományteremtő nyílt napján a tudományos előadások mellett átadásra kerültek azok az infrastrukturális beruházások, amelyeket az FVM, az Oktatási Minisztérium és a szakképzési alapok mintegy 40 millió forintos támogatásának köszönhetően sikerült megvalósítani.

Dr. Dublecz Károly dékán köszöntőjét követően dr. Gaál Zoltán, az egyetem rektora szólt a folyamatos változásokhoz való alkalmazkodásról, amelynek a Georgikon karon stabil alapokat teremtettek. A megnyitót követően az előadások során dr. Mang Béla, az OM helyettes államtitkára szólt a bolognai folyamatról, különös tekintettel az agrár felsőoktatásra. Egyebek mellett szó esett a kertészeti ágazatok jelenlegi helyzetéről, majd expozé hangzott el a Nyugat-Dunántúl regionális fejlesztési stratégiájáról is. A Georgikon kar kertészti oktatásának 1797 óta tartó fejlődéséről dr. Kocsis László egyetemi docens, a kertészeti tanszék vezetője szólt a hallgatóságnak.

A már említett támogatásoknak köszönhetően egy év alatt jelentős beruházásokat valósított meg a Georgikon kar, s a kertészmérnök képzés gyakorlóbázisának kialakításával teljessé vált a tanszék infrastruktúrájának biztosítása. 16 millió forintból a 250 négyzetméteres üvegház rekonstrukcióját valósították meg, kialakítva ebben egy új dísznövény részleget is. Elkészült egy hűtőtároló, amely mintegy hatvan légköbméter befogadó képességű, és elkészült a zöldségtároló is. Új borászati üzem is létesült, amely a feldolgozástól a palackozásig – természetesen az oktatási célok méretéhez igazodva – kicsiben lehetővé teszi a gyakorlást a hallgatók számára. Az szakképzéshez kialakított infrastruktúra fejlesztése egyben piaci lehetőséget is teremt, a bevételt az intézmény további beruházások megvalósítására fordítja vissza.