Új szabályozás vonatkozik a SZÉP-kártyákra. Megszűntek a korábbi alszámlák és a rajtuk található összegek összeadódnak. Az intézkedés egyszerűbbé és gyorsabbá teszi ezt a fizetési formát. Az intézkedés 2,5 millió kártyafelhasználót és közel 50 ezer hazai turisztikai szolgáltatót érint.
Flaisz Gergő napi szinten SZÉP-kártyával fizeti ebédjét, de utazáskor is használja családjával.
„Alapvetően ez egy nagyon fontos lehetőség. Az pedig hogy most össze lettek vonva ezek a zsebek, ez pedig egyenesen szuper jó, hiszen így nem kell azon gondolkodni, hogy az ember esetleg milyen zsebbe kéri a munkáltatójától, hanem csak használja és működik. Ez nagyon jó dolog” – nyilatkozta a férfi.
A SZÉP-kártya eddig is a belföldi turizmus motorjának számított, azonban az intézkedés hatására várhatóan tovább nő a népszerűsége, hiszen mind a kártya tulajdonosoknak, mind az elfogadóhelyeknek, vállalkozásoknak könnyítést és támogatást jelent a szankciós válságban.
Takács András étteremvezető: „A menüidőben és délben a SZÉP-kártya használat az nagyon jelentős, a forgalmunknak az 50-70 százalékát teszi ki. A szállásba is a nyáron, amikor több turista jön, akkor is elég jelentős a SZÉP-kártya forgalom. Az A la carte forgalomnál már annyira nem, de inkább a menüre költik az emberek.”
A SZÉP-kártyához korábban három alszámla tartozott: szállás, vendéglátás és szabadidő. A szálláshelyeken sok esetben nehézséget, bonyodalmat okozott, hogy az egyes zsebeket csak meghatározott szolgáltatásokra lehetett igénybe venni.
Simonné Mester Ildikó szállodavezető: „Az éttermi szolgáltatást igénybe vevők csak a vendéglátás fület, a wellness részleget igénybe vevők viszont csak a rekreációs fület használhatták. Nagyon nagy könnyebbséget jelentett az elmúlt időszakban, hogy a zsebek átjárhatóak voltak, hiszen amikor elfogyott a vendéglátásról a fül, akkor a szállás zsebeket az étteremben például nem tudták a vendégek használni, de ilyenkor sokkal bátrabban költöttek már, hogy tudták hogy van fedezet rá. Most ez még könnyebb lett azáltal, hogy nem kell megkérdezni a vendéget, hogy melyik fület kell használni.”
A SZÉP-kártya, 11 évvel ezelőtti létrehozása óta, a belföldi turizmus ösztönzésének egyik legfontosabb eszköze. Ennek oka, hogy a vidéki Magyarországra elsősorban hazai vendégek utaznak, arányuk 2022. első 11 hónapja során a teljes, 26 milliós forgalmon belül 74 százalékos volt.A módosítás jelentőségét mutatja, hogy 2022. november végén a SZÉP-kártyákon rendelkezésre álló keret mintegy 88 milliárd forint volt.
Hársfalvi Ákos – Keszthelyi TV
https://tvkeszthely.hu/hirek/9977-egyszerubb-a-szepkartya-hasznalata