Országos médiumok képviselői vitorláztak a Balatonon. A Keszthelyi Túravitorlás Club harmadik éve szervezett sajtónapot az István, a király Kupa népszerűsítésére. Ezúttal főleg lifestyle magazinok munkatársai képviseltették magukat, akik egy jó hangulatú napot tölthettek el Keszthelyen.
A kapitányok segítették az újságírókból álló legénységet felszállni a hajókra. Bár nem volt túl sok szél délelőtt, az időjárás kifejezetten kedvezett a vitorlázásnak. A programterv szerint Vonyarcvashegyig hajóztak a résztvevők, majd egy rövid vendéglátás után fordultak vissza Keszthelyre. A program célja, hogy az idén 40 éves István, a király Kupa hírét minél szélesebb körben elvigyék a médiaszakemberek.
„Tradicionális versenyünk ez, 40 évre tekint vissza. Voltak fényes időszakai a versenynek, voltak kicsit mostohább időszakaink. Az elmúlt 4-5 évben arra törekszünk, hogy minél szélesebb vitorlázó bázist szólítsunk meg, minél több ember nevezzen, minél több hajó vegyen részt, és utána a parti programokon minél többen élvezzék velünk a 20-i délutánt, estét.” – tájékoztatott Dr. Gárdos Péter, a Keszthelyi Túravitorlás Club elnöke.
A klub sajtónapja évről évre egyre népszerűbb. Az ötletet egy kommunikációs cég hozta Keszthelyre, amely évek óta együtt dolgozik a KTC-vel. Cél, hogy a klub versenyei, ezek közül is kiemelten az augusztus 20-i kupa felkerüljön hazánk versenytérképére, és egyre szélesebb körben ismert és elismert legyen. Az 1978-ban alakult klub szeretné elérni, hogy az esemény a nyugati öböl legkomolyabb vitorlás rendezvénye legyen. Az elmúlt két sajtónap nagy sikert aratott az újságírók körében.
„Gyakorlatilag már olyan, mint egy fesztivál esetében, hogy már a jövő évi részvételen gondolkodnak itt, mikor elhagyják a helyszínt – és ezt nem nagy túlzással állítom. Igazság szerint mivel a könnyedségét, illetve a környezetét tekintve egy parádés helyen van ez az előkommunikációs rendezvény, ezért adja magát a siker úgymond. Tehát jók a visszajelzések, és mindig nagy szeretettel várjuk és fogadjuk Péterékkel közösen a kedves újságírókat, a helyi médiumokat is.” – emelte ki Kristóf Tamás, a KNK Kommunikációs Ügynökség PR senior consultantje.
A tavalyi István, a király Kupán 200 fő mintegy 66 hajóval indult. A szervezők célja, hogy elérjék a 100 hajós létszámot. A versenyre több korcsoportban lehet nevezni, és abszolút győztest is hirdetnek az államalapítás ünnepén.
Regman Karola – Keszthelyi TV