Kutyák örvendeztették meg karácsony előtt az Egry iskola alsósait. A Zalai Kutyaiskola terápiás kutyái Maya és Zsuzska különleges tanóra résztvevői voltak. Hozzászoktak a gyerekekhez, óvodák és iskolák rendszeres vendégei. Az iskolában is megmutatták, hogy többet tudnak egy átlagos kutyánál.
A különleges tanórán a tornateremben a kisiskolások beszélgettek a terápiás kutyák gazdáival a felelős állattartásról, a kutyákkal szembeni viselkedésről. Megtudták azt is, hogyan kell viselkedni az idegen kutyákkal. Megismerték a terápiás ebek munkáját és szokásait. Beszéltek arról is, hogy miért tudnak többet adni a terápiás kutyák mint a házi kiskedvencük. „Ugyanazt tudja adni mint a többi kutya, viszont egy sokkal kontrolláltabb környezetben és egy kontrolláltabb kutyát kapnak,akivel úgymond bármit megtehetnek. Tehát ezek a kutyák elő vannak készítve, ki vannak tanítva, hogy meg lehet húzni a fülüket,meg lehet húzni a farkukat és mindent eltűrnek.”– mondta el Fülöp Zoltán, terápiás kutyafelvezető.
Több ügyességi és engedelmességi feladatot végeztek közösen a jól képzett állatokkal a tanulók. Nem maradt el a jutalomfalat és a simogatás élménye sem. Jó hangulatú órán sorversenyt is rendeztek ahol a kutyák kezelhetőségét tanulták egy-egy feladattal. A gyerekek élvezték a közös munkát. „Nekem van három kutyusom és én etetem őket, itatom és sétáltatom és játszok velük. S nekem itt az volt a legjobb, hogy lehetett játszani a kutyákkal, meg lehetett őket simogatni.” -mondta Márkó-Horváth Gerda tanuló. A rendhagyó tanórán nem kellett a feladatok elvégzésére biztatni a gyerekeket. „A kutya közelségében a gyerekek sokkal aktívabbá válnak,a mozgásokat szívesebben elvégzik azok a gyerekek is akik általában nem annyira szívesen mozognak. Azok a gyerekek akik pl. picikét félnek különböző ugrásoktól, mozgásformáktól bátrabbak a kutya jelenlétével. A harsányabb, ügyesebb, túl aktív gyerekeket pedig nyugtatja a kutya jelenléte, mert igazából minden állat jelenléte gyógyítóerejű.”– nyilatkozott az iskola gyógypedagógusa, Petikné Mészáros Hajnalka.
A kutya jelenléte képes a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek stressz-szintjét is csökkenten. Segíteni abban, hogy az iskolába járás ne negatív élmény legyen. Az állatasszisztált terápiát ma már több iskolában alkalmazzák Magyarországon. Az Egry iskolában első alkalommal voltak terápiás kutyák, de nem mondanak le a folytatásról.
Hegedüs Éva- Keszthelyi Televízió
https://tvkeszthely.hu/hirek/9877-terapias-kutyak-az-iskolaban