A keszthelyi a harmadik legnagyobb, a zalaszentgróti a legkisebb járása lesz Zala megyének. A vezetőik ígérik, a munkájukat kollégáikkal együtt rugalmasan és ügyfélbarát módon végzik, mind a központban, mind az ügysegédi rendszerben.
Dr. Varga Andrea irányítja januártól a Keszthelyi Járási Hivatalt. Nyitott, rugalmas és ügyfélbarát ügyintézést ígér, amire garancia, hogy munkatársainak többsége jelentős tapasztalatokkal rendelkezik a közigazgatás területén.
– A törzshivatalban hatvanan, a szakigazgatási területen ötvenkilencen dolgoznak majd, azaz összesen 119 fővel indul a Keszthelyi Járási Hivatal – mondta elöljáróban dr. Varga Andrea, aki Pécsett szerzett jogi diplomát, majd 1992-től a keszthelyi polgármesteri hivatal jogászaként, 2000 óta pedig Vonyarcvashegy jegyzőjeként dolgozott. Munkája során a településekkel és a kistérségekkel jó kapcsolatot alakított ki, ami megkönnyíti vezetői tevékenységét.
– A Keszthelyi járás Zala megyében a harmadik legnagyobb, harminc településén több mint 52 ezren élnek. Ezért is örülök annak, hogy mindenütt sikerült kialakítani az ügysegédi szolgálatot. Azaz az idős, mozgáskorlátozott emberek, a kisgyermekes szülők, a szociálisan rászorulók, de rajtuk kívül is természetesen bárki, utazás nélkül helyben is elérik a szolgáltatásokat. Fontos, hogy a települési önkormányzatokkal rendszeresen tartsuk a kapcsolatot, tájékoztatva a lakókat a lehetőségekről.
Fontos megemlíteni, hogy a székhely Keszthelyen kívül egy másik város, Hévíz is a járáshoz tartozik. Ott kirendeltséget működtetünk, okmányirodával és gyámhivatallal, jövőre pedig kormányablak is szolgálja majd a helyi lakosok és a vendégek gyors, hatékony, teljes körű ügyintézését. Keszthelynél maradva, a járási hivatal a Kossuth utca 42. szám alatti épületben, az utcafronti részben működik majd. A keszthelyi okmányiroda és a gyámhivatal a helyén marad, s az ügyfélfogadási idejük sem változik meg.
– A törzshivatalon belül működik majd a hatósági osztály és az okmányiroda, szakigazgatási részként többek között a népegészségügyi szakigazgatási szerv, a munkaügyi kirendeltség, a földhivatal és a gyámhivatal tartozik majd hozzánk. A polgármesteri hivataltól számos ügy intézését vesszük át, egyebek között a személyi adat- és lakcímnyilvántartással kapcsolatos feladatokat, a szabálysértési ügyeket, illetve a szociális igazgatás jelentős részét is a járási hivatal intézi.
Nyitott hivatalt szeretnék, egyrészt olyat, mely megfelelő időintervallumban az ügyfelek rendelkezésére áll. A hivatal naponta 8-16.30 óráig tart nyitva, az ügyfélfogadási időt majd az igények szerint alakítjuk ki. Másrészt olyan hivatalt szeretnék, amely szigorú szabályozottság szerint működik a jogszabályok keretei között, mégis – a lehetőségekhez mérten – rugalmas és emberközeli, ügyfélbarát, azaz nyitott az emberek problémáira, annak megoldását segíti elő. Jó néhány – köztük egykori – kolléga évtizedes közigazgatási és egyéb szakmai tapasztalattal érkezik hozzánk, mindez pedig szerintem garanciát jelent a jó működésre, a feladat színvonalas ellátására, egyúttal a kormányzati cél, azaz a jó állam megteremtésére.
(forrás: Zalai Hírlap www.zaol.hu)