Keszthelyi Piac

2017. július 31. (hétfő)

Friss hazai termékekkel

Több újdonsággal és friss hazai termékekkel várja vásárlóit a Keszthelyi Piac. Egy forgalmasabb szerdai napon akár négyezer fő is felkeresheti a piacot. Az üzemeltető VÜZ Kft. szeretné a visszaszoktatni az embereket. Ezért például elektromos autók számára telepítettek töltőpontot és virtuális sétán is bemutatják a területet, augusztusban pedig egy nagy nyári vásárt szerveznek.
A szerdai piaconapokon akár 80 árus kínálja színes választékát. Külföldiekkel és természetesen helyiekkel is szép számmal találkozni. Tüttő Szabina meg van elégedve a piaccal: „Keszthelyről jöttünk és igazából a mamámnak jöttünk szedret venni, mert még otthon nem érik és itt nagyon szép mindig, ezért jövünk.”

A gyümölcsök terén most a barackféléknek van a főszezonja. A befőzni való sárgabarackot 250 forint környékén, míg a szebbeket 4-500 forintért kínálják, a málna kilója 2000 forint, de már a szilva is megtalálható a standokon átlagosan 300 forintért. A befőzés mellett a savanyításnak és a lecsónak is ideje van. Az uborka és a paprika kilogrammonkénti ára 250-300 forint, a szabadföldi paradicsom pedig 300-350 forint. Cseh Ildikó, felsőpáhoki őstermelő, csak saját termesztésű gyümölcsöt, zöldséget és lekvárt árusít.

„Most az elrakni való uborka ami nagyon menő. A fokhagymát viszik még, meg hát a kinti paradicsom, aminek párka nincsen, ami szabadföldön terem, meg a paprikának, az illata az mindenkit megfog.” – nyilatkozta az őstermelő.

Több újdonság is van a Keszthelyi Piacon. Elektromos autók számára telepítettek töltőállomást. A nemzetközi adatbázisba is regisztrált ponton ingyenesen, a parkoló díj megfizetésével lehet feltölteni a járműveket. A piacot üzemeltető VÜZ Kft. célja, hogy a 2 és 4 óra közötti töltési idő alatt, a gépkocsival utazók felkeressék a piacot, vagy a belvárost.

Láttatni a piacot – ez a szerepe a most elkészült virtuális sétának. A 3dpano felvételek a magasból és a piac több pontján betekintést nyújtanak, hogy hol, milyen kínálattal lehet találkozni. A készítők célja az volt, hogy nem a legforgalmasabb időszakban készült felvételekkel, áttekinthető képet adjanak a piacról. A virtuális séta és a hamarosan következő újdonságok miatt érdemes figyelni a Keszthelyi Piac facebook oldalát.

A piacvezetés becslése szerint a forgalmasabb napokon akár négyezer ember is felkeresheti a piacot. A VÜZ Kft. célja, hogy visszaszoktassák az embereket ide és a hipermarketekkel szemben hazai és helyi vállalkozók kínálatából válogathassanak a vásárlók. Augusztus 14-én, hétfőn egy nagy nyári vásárt rendeznek, ahol a még szélesebb választék, és játszóház is lesz.

Forrás:Hársfalvi Ákos – Keszthelyi TV
http://tvkeszthely.hu/hirek/8121/kofak-es-kuncsaftok/