Minden idők legjobb turisztikai éve volt 2017

2018. március 1. (csütörtök)

Közel 2,7 millió vendégéjszakát regisztráltak tavaly Zalában
Minden idők legjobb turisztikai évét könyvelhette el hazánk 2017-ben – ezt a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója mondta szerdán Hévízen. A turisztikai évértékelőben elhangzott, hogy Zala megye turisztikai teljesítménye is kiemelkedő. A legnépszerűbb célpont továbbra is Hévíz, mely a megye vendégéjszakáinak 40 százalékát bonyolítja.
A KSH adatai alapján 2017-ben 2.693 ezer vendégéjszakát töltöttek el Zala megyében a kereskedelmi szálláshelyeken. A legnépszerűbb zalai települések élén Hévíz áll, amelyet Zalakaros, Keszthely, Cserszegtomaj, illetve Alsópáhok követ. Csak Hévízen 1,1 millió vendégéjszakát regisztráltak.

A megye tavalyi turisztikai évének értékelőjében a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója elmondta, a turizmus teljesítménye 2010 óta évről évre rekordokat dönt hazánkban. Kifejtette: a turizmus azért fontos ágazat, mert 10,5 százalékkal részesedik a GDP-ből, és közel 400 ezer embernek ad munkát.

„Zala megyében körülbelül 20 milliárd forint volt a szálláshelyeknek az árbevétele, ami 78 százalékos növekedés 2010-hez képest. Zala megyében továbbra is Németország a legfontosabb küldő piac. Oroszország, Ausztria, Csehország, Szlovákia, Lenygelország, Ukrajna, Svájc, Izrael és Kína szerepel a tízes listán, Jelentős növekedés volt Kínából, 285 százalékos növekedést mértünk és Szlovákiából pedig 227 százalékkal voltak többen, mint 2010-ben” – mondta Guller Zoltán.

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója továbbá a megyét is érintő fejlesztésekről beszélt. Kiemelte, hogy 2010 óta a megyében közel 17.5 milliárd forint értékben támogatta a kormány a turizmus fejlesztését segítő projekteket. Guller Zoltán a Balatont érintő terveket is hangsúlyozta: „2020-ig 367 milliárd forint áll a balatoni térség rendelkezésére. Én azt gondolom, hogy ez példa nélküli összeg, soha ennyi forrást fejlesztésekre nem kapott még a térség. Alapvetően a szálláshelyek, a vendéglátás, a kultúra, az attrakciók és az infrastruktúra fejlesztése történik meg a desztinációs szemlélet mentén, tehát nem pontszerűen, hanem összekötve, hálózatos módon.”

Hazánkban a növekvő életszínvonal is hozzájárult a belföldi turizmus növekedéséhez. E mellett Magyarország népszerűsítése jól zajlik – vélekedett a tájékoztatón Manninger Jenő, országgyűlési képviselő, miniszteri biztos.

„Pont ez a célunk, hogy ez a célunk, hogy ezt a tendenciát erősítsük, folytassuk, az itt lévő fejlesztések is ezt szolgálják, hogy minél több vendég jöjjön és minél többen részesüljenek a turizmus hasznából. Ahogy itt hallottuk a turizmus stratégiát és ezeket a fejlesztéseket…ugye vannak egyrészt nagyobb fejlesztések, amik a vonzerőt szolgálják, hogy minél több ember jöjjön ide, másrészről pedig a szolgáltatások fejlesztésében nem csak a nagy szolgáltatók, hanem a kisebb panziók, vendéglátóhelyek is mind pályázhatnak és kaphatnak támogatást” – nyilatkozta Manninger Jenő.

A Balaton márka megvalósítására 1 milliárd fontot szánnak ebben az évben, mely a térség marketing kommunikációját fogja segíteni. De a gasztronómiára, kikötőfejlesztésekre és az elektromos hajózással kapcsolatos beruházásokra is nagy figyelmet fordítanak az elkövetkező években.

Hársfalvi Ákos – Keszthelyi TV
http://tvkeszthely.hu/hirek/8582/kozel-2-7-millio-vendegejszakat-regisztraltak-tavaly-zalaban/