A Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda nonprofit Kft. két évig tartó turisztikai pályázatát zárta le, melynek keretében számos turisztikai fejlesztés valósult meg.
2011. május 2-án a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda nonprofit Kft. által a „Helyi és térségi turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése” című pályázati felhívásra benyújtott pályázata pozitív elbírálásban részesült. Ezáltal a 104.325.200,-Ft keretösszegű, 84,95%-os támogatási intenzitású fejlesztési program zöld utat kapott. A megvalósítás során a támogatás teljes összege 85.493.295,-Ft volt és végül – némi megtakarítással – 101.572.000,-Ft összköltségvetéssel zárult a projekt, 2013. november 30-án – tudtuk meg Tar Lászlótól, a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda nonprofit Kft. ügyvezetőjétől.
Pontosan mi is valósult meg ebből az összegből a 2011. novemberi projektkezdés óta?
A projekt fontos része volt a kerékpáros turizmus fejlesztése, ami Tar László szakmai vezetése mellett valósult meg: kerékpáros utak kijelölése, kitáblázása, ezek mentén esőbeállók építése; valamint kerékpárok beszerzése, kerékpár kölcsönző szolgáltatás indítása. Sor került a kerékpárbarát szolgáltatások és szálláshelyek összegyűjtésére, számukra kerékpáros segélycsomagok beszerzésére illetve nyomtatott és digitális térkép is készült. A térség települései a fejlesztésekből kivétel nélkül részesültek, így Keszthely, Hévíz, Zalakaros, Gyenesdiás, Vonyarcvashegy és Balatongyörök egységes kerékpáros minta régióvá fejlődött.
Jelentős szerepet kapott a megvalósításban a Nyugat-Balaton marketingje, úgymint arculattervezés, PR tevékenység, study tourok szervezése, online kampányok, országos televíziós és rádiós megjelenések, turisztikai vásárokon és workshopokon való részvétel. A megjelenések turisztikai termékek köré csoportosítva mutatták be a térség vonzerőit, úgymint az egészségturizmus, az aktív és családbarát turizmus, kulturális értékek és természetesen a balatoni nyaralás. Kialakításra került egy térségi ajándéktárgy csomag is, ami illeszkedik a turisztikai termékekhez.
A térségről a kerékpáros mellett, invitatív kiadvány is készült, melyekhez az alapot a korábbi „Travel magazin” szolgáltatta. Ennek az átdolgozásával, aktualizálásával, bővítésével még tartalmasabb új brosúra készült és jutott el a vendégekhez.
Fontos eleme volt a pályázatnak a hevizbalaton.hu weboldal fejlesztése: a szállásszolgáltatók mellett számos turisztikai szolgáltató számára új formájú és tartalmú megjelenési lehetőségek fejlesztése, új térségi programkereső rendszer beindítása dátum és típus szerint, a weboldal további 3 nyelvre történő fordítása (lengyel, cseh/szlovák, orosz), valamint keresőoptimalizálás, linképítés és Google Adwords kampányok.
A projekt keretében továbbfejlesztése került a West-Balaton kártya, plasztik kártyákkal, intelligens szoftverrel, elektronikus kártya leolvasókkal és információs füzettel. Ennek eredményeként mind a 6 település vendégei ugyanazokat a kedvezményeket kapják a térségben, függetlenül attól, hogy hol szálltak meg. A kártyarendszer arra ösztönzi a vendégeket, hogy felfedezzék a régiót, így még több élményt szerezzenek üdülésük során.
A projektek és a későbbi munka megvalósítását segíti egy haszongépjármű, ami szintén pályázati támogatással került beszerzésre, valamint TDM menedzseri képzés, ami a szakmailag is magasfokú munkavégzéshez nélkülözhetetlen.
A fenti eredmények mögött rengeteg munka áll, melyért Tar László köszönetet mondott mindenkinek, aki részt vett benne, külön kiemelve a projekt menedzsment csapat tagjait: marketing területen Horváth Orsolyát, online területen Cseh Andrást, pénzügyi területen Szántó Évát; a projektet összefogó TDM menedzsereket és a pályázat elnyerésében és elszámolásában oroszlán részt vállaló SWH Consulting Kanizsa Kft-t.
Bővebb információ a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda munkájáról:
Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda
8360 Keszthely, Kossuth Lajos u. 30.
Tel./Fax: 06 83/314-144
E-mail: info@west-balaton.hu
Web: www.hevizbalaton.hu