A Vajda János Gimnázium meghívására huszonhárom diák és hat pedagógus érkezik Keszthelyre a törökországi Denizli városából április 25-én. A Vajda és a Kazim Kaynak Gimnázium között 2011 őszén létesült kapcsolat.
Az együttműködés az Európai Bizottság két programjának is része; az eTwinnning és a Comenius Program az európai oktatási intézmények nemzetközi együttműködésének fórumai Európa-szerte, melyekhez néhány nem EU-s ország, mint például Norvégia, Izland, vagy éppen Törökország iskolái is csatlakozhatnak.
A Kazim Kaynak Gimnáziumot az időközben elhunyt alapítójáról nevezték el, és 1995-ben nyitották meg. 1400 diákját 65 pedagógus oktatja, az igazgató munkáját négy helyettes segíti. Az intézmény többek között nemzetközi kapcsolatairól és sporteredményeiről ismert. A diákok egyenruhát viselnek, ez ma is jellegzetes vonása a török iskolarendszernek.
A két gimnázium együttműködésének alapja, hogy 150 éven keresztül átfedésben formálódó történelmünk kínálja a lehetőséget, hogy bizonyítsák: több bennünk a közös, mint azt sokan gondolnák. Az együttműködés munkanyelve angol, címe magyarra fordítva „Közös múltból a közös jövő felé”. A vajdás diákok felderítik az Ottomán Birodalom kárpát-medencei jelenlétének fő történéseit, megismertetik kiemelkedő történelmi alakjait, csatáit. Ezen kívül bemutatják népi hagyományainkat (öltözet, tánc, zene, ételek), és megismertetik országunkat, városunkat és az iskolát is. Adottságaink közös vonása a termálvíz és egy nemzeti park közeli jelenléte, amely további lehetőséget nyújt a közös munkára.
Kiemelt tervük egy digitális háromnyelvű tematikus hangos szótár elkészítése, amely török, magyar és angol nyelven gyűjti össze a legfontosabb kifejezéseket, többek között a mindennapi társalgás, történelem, természetvédelem témakörében, valamint a török jövevényszavak területén.
Az együttműködésnek van egy fontos előfeltétele: a megismerkedés. A csapattagok már hónapokkal ezelőtt megosztották személyes bemutatkozó levelüket, és néhány napon belül már a világhálón is kialakult egy kis közösség, amely lehetőségeket nyújt a személyes megismerkedésre legalább annyira, mint a közös munkára. Ez a személyes kapcsolat és élmény az, amely az egyik fontos hozadéka az egyébként nem kevés szervezőmunkát igénylő együttműködéseknek. Egy sor készség is fejlődik, mint például a nyelvi készségek, kutatási, előadói, szervező és kommunikációs készségek sora. Az infokommunikációs eszközök használata és egymás megismerése, megértése révén a diákok látókörének tágulása, a világ jelenségeinek magasabb szintű átlátása és megértése is teljesebbé válhat.
Mivel a Kazim Kaynak és a Vajda János Gimnázium együttműködése egyúttal Comenius Program része is, a pályázat anyagi támogatást nyert, amely egymás látogatására fordítható. A keszthelyi látogatás egybeesik a Helikoni Ünnepségek eseményeivel, amely várhatóan emlékezetes élményt hoz a magyar vendéglátó családoknál megszálló diákok és pedagógusok számára. A kulturális fesztivál, a Festetics-kastély, valamint Hévíz megismerésén kívül a török küldöttség meglátogatja Pécset, Szigetvárt, a Balaton-felvidéki Nemzeti Parkot. A ferihegyi búcsú előtt pedig lehetőségük lesz Tihanyt, Szentendrét és Budapestet is megismerni. A magyar csapat a jövő tanév őszi szünetében tervezi látogatását Törökországba.
Denizli Törökország 25. legnépesebb városa (600 000 lakos). Az ország ázsiai részén fekszik, a sokak által ismert Pamukkale, a Természeti Világörökség részeként nyilvántartott termálvizes mészkőteraszok vidékén. Dinamikus gazdasági fejlődéséről, többezer éves múltjáról, kakasairól (a város címerállata) és környékének természeti szépségeiről híres régióközpont a kanyargó Menderes folyó partján.