Az Image Factory és az Observer Budapest Médiafigyelő ismét a legjobban kommunikáló hazai városokat kereste közös kutatásában. Keszthely – tavalyi helyezésén két pozíciót javítva – dobogós helyen végzett a felmérésben.
A három kategóriában kihirdetett eredmény szerint a megyei jogú városok között Debrecen, a nagyvárosok között Gödöllő, a kisvárosok körében Balatonfüred imázsa volt a legvonzóbb az elmúlt évben.
Keszthely a 2007-es évet vizsgálva még csak a tizedik volt, a 2008-as média-megjelenéseit tekintve már az ötödik helyig lépett előre, a legújabb felmérés szerint pedig még két helyezést javítva harmadik helyen végzett. A tanulmány kiemeli, hogy Keszthelyről nagyon sok hír jelent meg a vizsgált időszakban; ezek elsősorban a gazdag kulturális programkínálatot illetve a városban zajló fejlesztéseket mutatták be, és emellett több önkormányzati kezdeményezés is felkeltette az országos média figyelmét.
A város nagyban köszönheti helyezését a tavaly megújult honlapjának is: az értékelők szerint a portál jól strukturált, esztétikus, és informatív, számos egyedi ötlettel és szép kivitelezéssel.
____________
A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory és az Observer kutatásának az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, és értékelje a legfrissebb eredményeket. Kutatásunk rámutatott, hogy egyre nagyobb a kontraszt azon városok között, akik sikeresen építik imázsukat azokkal szemben, akik még nem tartják lényegesnek az önálló arculat kialakítását.