Városimázs toplista – Keszthely az ötödik helyen

2009. július 8. (szerda)

Az Image Factory és az Observer Budapest Médiafigyelő immár második alkalommal elkészült kutatásában ismét a legjobban kommunikáló hazai városokat kereste. A három kategóriában kihirdetett eredmény szerint a megyei jogú városok között Debrecen, a nagyvárosok között Esztergom, a kisvárosok körében Balatonfüred imázsa volt a legvonzóbb az elmúlt évben.

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory és az Observer kutatásának az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, és értékelje a legfrissebb eredményeket. Kutatásunk rámutatott, hogy egyre nagyobb a kontraszt azon városok között, akik sikeresen építik imázsukat azokkal szemben, akik még nem tartják lényegesnek az önálló arculat kialakítását.

Keszthely a tavalyi 10. helyezésén javítva idén az ötödik helyen végzett a nagyvárosok versenyében, ezzel Zala megye legjobban szereplő városának számít. Eredményének indoklásában kiemelte a tanulmány, hogy a kulturális eseményekben bővelkedett Keszthely és a városhoz köthető történelmi emlékek kínálta kiváló lehetőséget is jól használta ki a városvezetés. Ezen kívül több önkormányzati kezdeményezés is kiváltotta a sajtó elismerését, amely tovább erősítette a városról kialakult pozitív képet.